Bemutatkozás

„Gondozzuk a tehetséged!”

CÉLUNK

Egy pedagógus élete, ha nem is annyira, mint Indiana Jones-é, de tele van kihívásokkal: ahány diák jár egy osztályba, annyiféle személyiséggel, képességgel és érdeklődési körrel kell zsonglőrködnie úgy, hogy senki se essen le (avagy maradjon le) és mindenki felrepülhessen a magasba (avagy legyen sikerélménye). A Minerva Tanulási Alternatíva magántanáraiként arra törekszünk, hogy az iskolában kapott alapokra építsük a gyerekek érdeklődésének megfelelő tudásbázisát, a tehetségeket tovább gondozzuk, míg a tanuló az általa egyénileg kitűzött célt el nem éri, legyen szó a középiskolai felvételiről, érettségiről vagy akár egy sikeres nyelvvizsgáról.
„Minden sikeres vállalkozás mögött egy garázsajtó áll”. Mind ismerjük azokat a kis szobából vagy garázsból induló, mára már milliárdokkal rendelkező cégeket, mint az Amazon, Google vagy Apple, amelyekben az a közös, hogy mindig csak egy kis lépéssel ugyan, de jobbá és könnyebbé szerették volna alakítani a környezetünket.
A siker szerintünk nemcsak a jó érdemjegyekben, dobogós helyezésekben vagy arany kupákban rejlik, hanem az örök kíváncsiság és felfedezőkedv megtartásában vagy újraélesztésében. A listázható eredmények hajszolása helyett a természetes tudásvágy megőrzését tűztük ki célul, amely által szert tesznek az önfejlesztés képességére is, hogy idővel minél nagyobb szeletét fedezzék fel a világnak.


HOGYAN TANÍTUNK?

Az iskolai órák után, délután zajlanak a foglalkozások kisebb csoportokban, a tantárgyak jellegét figyelembe véve maximum 8 fővel. A fiatalok igényei szerint kialakított környezetben, barátságos, könnyedebb légkörben zajló 50 perces órák alatt a diákok az egyéni tempójuk szerint dolgoznak a pedagógus folyamatos kontrollja mellett. Az egyéni foglalkozásokon néha előforduló nyomasztó figyelmet felváltja a csoportba, közösségbe tartozás kellemes légköre.
A változatos módszereken felül nagy hangsúlyt fektetünk a koncentrációs képességet fejlesztő gyakorlatokra, valamint stresszkezelő technikákra, amelyek segítségével a diákok gond nélkül vehetik a verseny- és vizsgaszituációkat.
A csoportban tanulóknak az új barátságok kialakításán túl, és a szociális fejlődésén kívül, alkalmuk nyílik arra, hogy a más iskolákba járó diákok megismerésével el tudják helyezni a saját tudásukat a korosztályukban, kialakuljon a helyes önértékelésük, amely már egy belső, fokozódó motivációt adhat a gyerekeknek a gyakorlási folyamatokban.


AZ ÓRÁKON KÍVÜL...

Nyári táborok szervezésével igyekszünk még színesebbé tenni a gyerekek szünidejét. A matematika-életvitel táborok alatt fedeztük már fel a tökmagolaj- vagy a bútorgyártás rejtelmeit, hallgattuk a nyomdagépek zakatolását, meséltek nekünk a méhészetről, jártunk kutyaiskolában, főztünk közösen és vágtunk neki biciklitúrának is. A legmelegebb hónapok során a diákok kipróbálhatták magukat a kreatív újságírás területén és az angol kommunikációjukat is fejleszthették.
A jövőben szeretnénk hangsúlyt fektetni különféle kulturális eseményekre, mint filmklubok, felolvasóestek, de örömmel fogadunk minden fajta kezdeményezést, amellyel színesíteni tudjuk a programok palettáját.


„FELNŐTTGONDOZÁS”

Elengedhetetlennek tartjuk a szülőkkel való szoros kapcsolattartást, amely során folyamatos tájékoztatást tudunk adni a gyermekek haladásáról, fejlődéséről; emellett a gyerekeket érintő legfontosabb eseményekről, feladatokról – pl. ismertetjük a középiskolai felvételi körülményeit, segítünk mérlegelni a továbbtanulási lehetőségeket, és kérésre-kérdésre hasznos tanácsokkal látjuk el őket.
A szülők további támogatása érdekében klubokat és esetlegesen felmerülő problémákkal foglalkozó előadásokat szervezünk, melynek keretein belül tapasztalatcserére is kínálunk lehetőséget. A programsorozatunk Csergőffy Dóra gyermekpszichológus „Elég jó szülő vagyok-e?” c. vitaindító bemutatójával vette kezdetét.