Zsilák Borbála Anna

biológia és biológia angol nyelven magántanár
Veszprém és Online-tér
Zsilák Borbála Anna

Bori biológusként végzett az ELTE-n és ezt követően a Balatoni Limnológiai Kutatóintézetnél dolgozott. Már a mesterszakos tanulmányai alatt is biológia magánórákat tartott, és mivel mindvégig a tanításhoz húzott a szíve, 2022-ben elvégezte a Szegedi Tudományegyetem biológiatanár mesterképzését is. Az újabb diploma megszerzése közben Balatonalmádiban a Magyar-Angol Tannyelvű Gimnázium és Kollégiumban tanított biológiát angol nyelven. A Minerva veszprémi csapatához 2021-ben csatlakozott, a biológia érettségi felkészítések mellett pedig a Vetési Albert Gimnázium biológiatanára.

Legfőbb célja, hogy a diákok jó hangulatú, interaktív órákon vegyenek részt, ahol konkrét érettségi feladatok megoldásával, a szóbeli érettségi vagy felvételi helyzetek begyakorlásával vizsgaszituációkban is magabiztossá válhatnak, emellett olyan biztos tudással rendelkezzenek, amit stresszhelyzetben is könnyedén alkalmazhatnak. Nagyon fontosnak tartja, hogy a diákok megértsék a különböző folyamatok, rendszerek működését, a köztük fennálló logikai kapcsolatokat, épp ezért az órák egyik legfontosabb alapelve, hogy rossz kérdés nem létezik.

Kikapcsolódásként túrázik, leghosszabb egyben legyalogolt távja körülbelül 400 km, amit a spanyolországi Szent Jakab zarándokúton teljesített 2017-ben. Nagyon szeret utazni és világot látni, rövid ideig élt Olaszországban is, ahol a Pisai Egyetem Állatorvostudományi Tanszékén kutatott. A nyugis hétköznap délutánokat szívesen tölti kutyájával, aki gyakran a magánórák aktív résztvevője is.

mail  zsilak.borbala [kukac] min-ta [dot] hu

Középiskolai tanulmány: Lovassy László Gimnázium (Veszprém, 2014) – Matematika tagozat

Végzettség:

  • Eötvös Loránd Tudományegyetem, Természettudományi Kar, Biológia alapszak (2018)
  • Eötvös Loránd Tudományegyetem, Természettudományi Kar, Biológia mesterszak (2020), (Ökológia, Evolúció- és Konzervációbiológia szakirány)
  • Szegedi Tudományegyetem, Természettudományi és Informatikai Kar, Biológiatanár mesterképzés (2022)

Egyéb tanulmányok:

  • Eötvös József Collegium, Biológia–Kémia műhely (2015 – 2019)

Munkatapasztalat:

  • 2016 – 2017: Tudományos referens – ELTE TTK HÖK (Budapest)
  • 2016 – 2019: Szervező – Eötvös Természettudományos Tábor, Biológia szekció (Budapest)
  • 2019. január: Szemináriumvezető – VII. Eötvös Tehetségtábor (Budapest)
  • 2019. július: Jury guide – 30th International Biology Olympiad (Szeged)
  • 2018 – 2021: Biológia felvételi és érettségi felkészítés (Budapest, Veszprém)
  • 2020 – 2021: Tudományos segédmunkatárs – Balatoni Limnológiai Kutatóintézet (Tihany)
  • 2021 – 2023: Magyar-Angol Tannyelvű Gimnázium és Kollégium (Balatonalmádi) - Biológiatanár (tanított tantárgyak: biológia angol nyelven, komplex természettudomány)
  • 2021 – jelenleg: Minerva Tanulási Alternatíva – biológia magántanár
  • 2022 – jelenleg: Vetési Albert Gimnázium (Veszprém) – Biológiatanár (tanított tantárgyak: biológia, komplex természettudomány)

Díjak, elismerések, nyertes pályázatok:

  • Biológia Országos Középiskolai Tanulmányi Verseny (OKTV) döntő (2014)
  • XXXIV. OTDK Biológia Szekció, Etológia és Viselkedésökológia tagozat, I. hely (2019)
  • Nemzeti Felsőoktatási Ösztöndíj (2019 – 2020)
  • Új Nemzeti Kiválóság Program (ÚNKP) (2019 – 2020)
  • Erasmus szakmai gyakorlat: Department of Veterinary Sciences, University of Pisa, Olaszország (2020)
  • ELTE TTK Kar Kiváló Hallgatója (2020)

Publikációk:

  • Zsilák Borbála: Jutalmazó ingerekre mutatott egyedi különbségek vizsgálata kutyán a jel-követő/cél-követő viselkedéses paradigma alkalmazásával, V. Ingenia Hungarica tanulmánykötet, ISSN: 2416-0911 (2019)
  • Lenkei, R., Faragó, T., Kovács, D., Zsilák, B., & Pongrácz, P. (2020). That dog won’t fit – body size awareness in dogs. Animal cognition, 23(2), 337-350.
  • Riggio, G., Gazzano, A., Zsilák, B., Carlone, B., & Mariti, C. (2021). Quantitative Behavioral Analysis and Qualitative Classification of Attachment Styles in Domestic Dogs: Are Dogs with a Secure and an Insecure-Avoidant Attachment Different?. Animals, 11(1), 14.
  • Lenkei, R., Faragó, T., Zsilák, B., & Pongrácz, P. (2021). Dogs (Canis familiaris) recognize their own body as a physical obstacle. Scientific reports, 11(1), 1-8.

„Emelt szintű biológia érettségi felkészítésben segítette gyermekemet Bori. Egy év kitartó munka áll mögöttük, és mondhatom, a biológia tantárgy iránti érdeklődése egy cseppet sem csökkent, sőt: még inkább szerethetővé és érdekessé tette gyermekem számára. Borira a tanítás során mindvégig jellemző volt a fiatalos lendület, rendkívüli motiváltság, ami teljesen magával ragadta tanítványát. A foglalkozásokon megszűnt tanárnak lenni, és mint lelki társ, barát fejlesztett önbizalmat, önértékelést. Emellett pedig az általa tematikusan összeállított érettségi feladatsoron haladtak végig küzdelemmentesen, lelkesen. Szakmai felkészültsége mind a biológia, mind a digitális oktatás terén igen magas szintű, korszerű.
Jó szívvel és szeretettel ajánlom minden biológiából érettségiző diáknak!”

B.A. szülő (2021)


„A gyermekem tavaly októberben döntött úgy, hogy a Vetési gimnázium biológia szakára szeretne jelentkezni. Az idő rövidsége miatt sürgősen szükségünk volt egy jó biosztanárra. Bándi Klári néni ajánlotta nekünk Borit. A gyerekkel gyorsan megtalálták a közös hangot és munkamódszert. A szóbeli felvételi alig maradt el a maximum ponttól. Ennek is köszönhetően első körben felvették az emelt biológia szakra.
Köszönjük Bori!!!! 😊….reméljük, hogy a biosz érettséginél is számíthatunk rád!!”

D.E. szülő (2021)